Actualitate

Romania Libera isi “umfla” tirajele declarate catre BRAT

Intr-o perioada in care tirajele ziarelor au scazut considerabil, Romania
Libera reusea sa-si mentina vanzarile la un nivel cel putin ciudat. Romanii nu sunt mai putin dornici de stiri doar ca era digitala si a informatiei in format electronic a lovit in plin printul.
In aceste conditii, redactii intregi ale unor ziare ori reviste ce nu si-au optimizat continutul ptr internet stau cu securea deasupra capului.
In privinta mea, cred ca sunt cel putin 5-6 ani de cand n-am mai cumparat un ziar. CHIP-ul era o revista ce o mai cumparam dar de cca 2 ani am renuntat si la ea.
Revenind la Romania Libera, chiar si site-ul acestei publicatii nu se numara printre preferatele mele. Nu dpdv al continutului ci al modului care era conceput acesta. N-avea carlig la mine!… 🙂
Catalin Tolontan a scris pe blogul sau despre furtisagul RL:

Măsură fără precedent în autoreglementarea presei din România. Tirajul vîndut al cotidianului România liberă a fost recalculat la mai puțin de jumătate din cît declarase în perioada aprilie 2011 – martie 2012. Și e doar începutul!
Ieri, comisia tehnică a Departamentului de Audit de la BRAT a primit raportul auditorilor de la PricewaterhouseCoopers. Aceștia au descoperit un sistem prin care ziarul patronat de Dan Adamescu își dubla în acte, sau chiar mai mult, tirajul distribuit în realitate.
Iată cum arată tirajul real, după rectificarea operată pe siteul BRAT.
Cum se proceda? Aproximativ 25.000 de exemplare în medie pe zi, din totalul de 40.000 declarate, erau livrate din tipografia României libere către firma Breviter, controlată de aceeași familie Adamescu.
De mai multă vreme au existat suspiciuni asupera cifrelor raportate de cotidianul familiei Adamescu, iar echipa de jurnaliști de la ”Cațavenicii” a scris negru pe alb că România liberă își măsluiește cifrele. Dan Adamescu l-a dat în judecată pe Doru Bușcu, redactorul șef al ”Cațavencilor”. Bușcu a continuat să-și susțină afirmațiile.
Auditorii de la PwC au descoperit că cele 25.000 de exemplare de la Breviter ajungeau din tipografie într-o magazie și nu erau distribuite mai departe. De aceea, BRAT a decis să rectifice tirajul României libere.
Chestiunea nu e una lejeră, pentru că se dovedește acum că mai multe instituții de stat, ANAF în primul rînd (campion la anunțuri plătite în România liberă), dar și Uniunea Națională a Executorilor Judecătorești sau clienți privați ai agențiilor de publicitate au fost păcăliți în privința tirajului real. Păcăliți au fost, de asemenea, și oamenii care au dat anunțuri în ziar.
Sistemul a fost practicat și înainte și după perioada 2011-2012, analizată pînă acum de auditori. De aceea e foarte probabil ca în rapoartele urmăoare să se repete corecțiile .

Comentarii

Comenteaza aici

Despre autor

George Fedorovici

You are not authorized to see this part
Please, insert a valid App IDotherwise your plugin won't work.